Translate

2025. augusztus 8., péntek

Megbolondult a banki rendszer, tízezreknek tűntek el pénzek a számláikról

2025. augusztus 08., péntek

11:31 

Dupla terhelések bénították meg a banki rendszereket – központi hiba áll a háttérben.

Csütörtök délelőtt több magyar bank ügyfelei is meglepve tapasztalták, hogy egyes kártyás vásárlásaik, utalásaik vagy csoportos beszedéseik kétszer is megjelentek számlájuk terhelési listájában.

A jelenség az OTP Banknál és az Erste Banknál is tömegesen előfordult, de a pénzintézetek hangsúlyozták: a probléma nem a saját rendszereikben keletkezett.

Az Index információi szerint a fennakadás oka az Országos Fizetési Szolgáltató (OFSZ) hibás adatbázisa volt. A központi rendszer tévesen újra elküldött bizonyos tranzakciós adatokat a bankoknak, amelyek így azokat ismételten feldolgozták.

Ez a technikai hiba több tízezer ügyfelet érinthetett, de a pontos számot sem az OFSZ, sem a bankok nem közölték.

A banki rendszerek érzékenyen reagálnak a központi adatforgalomra, és biztonsági okokból minden beérkező tranzakciót teljesítenek. Emiatt a hibás adatküldés automatikusan új terheléseket indított el, függetlenül attól, hogy a művelet már korábban teljesült. A legtöbb esetben az érintett összegek a vásárlások vagy csoportos beszedések duplikált levonásaként jelentek meg.

Az OFSZ csak az esti órákban adott ki hivatalos közleményt, amelyben elismerte a hibát, és jelezte, hogy a téves tranzakciók jóváírását haladéktalanul megkezdték. A szervezet közlése szerint a jóváírás automatikusan történik, az ügyfeleknek nincs szükségük külön bejelentésre vagy reklamációra. A helyreállítás várhatóan egy-két munkanapot vesz igénybe, de nagyobb összegű vagy külföldi tranzakciók esetében ez hosszabb is lehet.

A bankok a közösségi médiában és saját honlapjukon keresztül próbálták megnyugtatni ügyfeleiket, kiemelve, hogy a pénz nem tűnt el, és minden érintett összeget visszakapnak.

https://www.atv.hu/belfold/20250808/bank-rendszer-hiba-terheles/

Nincsenek megjegyzések: