2025. augusztus 08., péntek
11:31
Dupla terhelések bénították meg a banki rendszereket – központi hiba áll a háttérben.
Csütörtök délelőtt több magyar bank ügyfelei is meglepve tapasztalták, hogy egyes kártyás vásárlásaik, utalásaik vagy csoportos beszedéseik kétszer is megjelentek számlájuk terhelési listájában.
A jelenség az OTP Banknál és az Erste Banknál is tömegesen előfordult, de a pénzintézetek hangsúlyozták: a probléma nem a saját rendszereikben keletkezett.
Az Index információi szerint a fennakadás oka az Országos Fizetési Szolgáltató (OFSZ) hibás adatbázisa volt. A központi rendszer tévesen újra elküldött bizonyos tranzakciós adatokat a bankoknak, amelyek így azokat ismételten feldolgozták.
Ez a technikai hiba több tízezer ügyfelet érinthetett, de a pontos számot sem az OFSZ, sem a bankok nem közölték.
A banki rendszerek érzékenyen reagálnak a központi adatforgalomra, és biztonsági okokból minden beérkező tranzakciót teljesítenek. Emiatt a hibás adatküldés automatikusan új terheléseket indított el, függetlenül attól, hogy a művelet már korábban teljesült. A legtöbb esetben az érintett összegek a vásárlások vagy csoportos beszedések duplikált levonásaként jelentek meg.
Az OFSZ csak az esti órákban adott ki hivatalos közleményt, amelyben elismerte a hibát, és jelezte, hogy a téves tranzakciók jóváírását haladéktalanul megkezdték. A szervezet közlése szerint a jóváírás automatikusan történik, az ügyfeleknek nincs szükségük külön bejelentésre vagy reklamációra. A helyreállítás várhatóan egy-két munkanapot vesz igénybe, de nagyobb összegű vagy külföldi tranzakciók esetében ez hosszabb is lehet.
A bankok a közösségi médiában és saját honlapjukon keresztül próbálták megnyugtatni ügyfeleiket, kiemelve, hogy a pénz nem tűnt el, és minden érintett összeget visszakapnak.
https://www.atv.hu/belfold/20250808/bank-rendszer-hiba-terheles/
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése