Translate

2024. június 30., vasárnap

Az Apple-ügyben nagyon elégedetlen a bankokkal az MNB

 Több mint kétmilliárd forint volt a jogosulatlan levonás

2024. június 30. Teljesen elfogadhatatlannak tartja a jegybank, ha az Apple téves fizetési műveleteihez kapcsolódó visszatérítési igényeket nem teljesítik a bankok a bejelentést követő munkanap végéig. Összesen egyébként mintegy 780 ezer jogosulatlan terhelés történt több mint 2 milliárd forint értékben.

Megbolondult az Apple Pay, téves levonások egész sorozata indult el szerda délután azoknál, akiknek ott regisztrált bankkártyájuk van. A Magyar Bankszövetség gyorsan jelezte, hogy a hitelintézetek felvették a kapcsolatot az Apple szolgáltatóval, hogy a jelentős számban terhelt magyar kártyabirtokosok visszakapják a pénzüket. A Magyar Nemzeti Bank (MNB) azonban most elégedetlenségét fejezte ki a folyamatok láttán. 

Az MNB éppen ezért felszólítja a bankokat, hogy haladéktalanul kezdjék meg az Apple által okozott technikai probléma miatt bekövetkezett jogosulatlan terhelésekhez kapcsolódó kártalanítást. Teljesen elfogadhatatlannak tartja a jegybank, ha az Apple téves fizetési műveleteihez kapcsolódó visszatérítési igényeket nem teljesítik a bankok a bejelentést követő munkanap végéig. Azt is elvárják, hogy azonnali hatállyal kezdjék meg azon ügyfelek kártalanítását is, akik nem jelezték közvetlenül a pénzforgalmi szolgáltatójuknál az érintett időszakban történt jogosulatlan terheléseket. Azt sem tartják elfogadhatónak, ha a hitelintézetek nem fogadja az ügyfélbejelentéseket és a hibát okozó fél (jelen esetben Apple) irányába terelik az ügyfelek panaszbejelentéseit.

Mint kiderült, valóban technikai hiba okozta a téves terheléseket, ami az Apple webáruház nemzetközi bankkártya elfogadó partnerénél következett be, és nincs szó kibertámadásról. A magyar ügyfeleknél június 26-án 18-20 óra között mintegy 780 ezer jogosulatlan levonás történt több mint 2 milliárd forint értékben. Az MNB információ szerint a technikai probléma csak ebben az időszakban állt fent, a június 28-i újabb ügyfélértesítések nem új incidens miatt következtek be, csak a korábbi téves terheléshez kapcsolódó üzenetek voltak. Az MNB tudomása szerint az Apple a hibás terhelések összegének visszaküldését megkezdte. Tekintettel arra, hogy a jogosulatlan terhelés rendkívül sok banki ügyfelet érintett és a pénzforgalmi szolgáltatók vélhetően számos esetben nem megfelelően kezelték a panaszokat, az MNB soron kívüli vizsgálatot fog indítani, hogy feltárja, az egyes intézmények a jogszabályi előírásoknak megfelelően jártak-e el az ügyfelek bejelentésének fogadása és kártalanítása során.


Szerző: BVJ
https://www.azenpenzem.hu/cikkek/az-apple-ugyben-nagyon-elegedetlen-a-bankokkal-az-mnb/10237/

Nincsenek megjegyzések: